محل تبلیغات شما

معماری در 10 الی 20 سال آینده

1. در سال 2025 چه کسی فضای زندگی ما را طراحی می‌کند؟

دفاتر کوچک محلی

دفاتر کوچک و یا معمارانی که به صورت شخصی با ساختمان‌سازان یا مالکان شخصی در سطح یک محله کار می‌کنند به دلیل کار رو در رو و اختصاصی و داشتن روابط شغلی مناسب، می‌توانند کار خود را در سطح خوبی حفظ کنند.

دفاتر متمرکز بر یک تخصص

با پیچیده‌تر شدن ساختمان‌ها، شرکت‌هایی که تخصص مشخصی در مباحث تکنیکال، تکنولوژیک و مقررات اجرایی دارند می‌توانند بازار خود را حفظ کنند و رشد دهند.

معماران مشهور بین‌المللی

پروژه‌های بزرگ و پرخرج با فرم شاخص و تکنولوژی برجسته همچنان در جهان خواستار خواهند داشت و معماران مشهور همچنان تقاضای کار مطلوبی دارند.

شرکت‌های محلی تحویل‌محور

این دفاتر که اولویت آنها کم‌خرجی، راحت‌ساخت و اجرایی بودن کارهاست و کیفیت طراحی و جزئیات معماری اهمیت چندانی ندارد؛ همچنان در سطح همکاری با سازندگان محلی، خواهان خواهند داشت.

2.چه بخشی از کسب‌وکار معماری بیشترین امکان رشد را خواهد داشت؟

کسب‌وکارهای شاغل در بازارهای در حال توسعه

همینطور که گفته شد بسیاری از کشورهای اروپایی و همچنین آمریکا در صنعت ساختمان به ثبات رسیده‌اند ولی بازار کار معماری در بسیاری از کشورهای در حال توسعه اقتصادی و صنعتی، رشد بسیار بالاتری دارد.

شرکت‌های مشاوره‌ای بین‌رشته‌ای و بین‌المللی

شرکت‌هایی که در رشته‌ها و تخصص‌های مختلف صنعت ساختمان استخدام دارند و خدمات ارائه می‌دهند و می‌توانند برای مسئله‌های طراحی در سطح جهانی پاسخ‌های به‌صرفه‌ای ارائه دهند و پیشروی دانش و تکنولوژی روز ساختمان هستند؛ امروزه رشد بسیاری دارند و فردای بهتری را نیز انتظار می‌برند.

طراحان همه‌کاره (ساخت، مالکیت، ارائه، تحویل)

طراحانی که از مراحل طراحی تا تحویل پروژه را به عهده می‌گیرند، ریسک و هزینه کارفرما را کاهش داده و خود حاشیه سود بالاتری دارند و امکان رشد بسیاری در سال‌های آتی دارند.

تامین‌کنندگان متخصص

با روند رو به جلوی تکنولوژی‌های ساختمانی، طراحان جزئیات سازه‌ای، تاسیساتی و روند طراحی و اجرای معماری بسیار مورد توجه خواهند بود.

دفاتر طراحی خلاق

معمارانی که بتوانند چندین مهارت را در خود پرورش دهند و کسب‌وکار منعطف، هنری و خلاقی را ایجاد کنند و متمایل به انجام پروژه‌های متنوع و به‌روزی باشند می‌توانند مخاطبان خود را بیابند و بازار خوبی داشته باشند.

3.چه بخشی از بازار کار معماری تحت بیشترین فشار اقتصادی قرار خواهد گرفت؟

دفاتر طراحی‌محور در سایز متوسط

شرکت‌های متوسط با حدود سی کارمند که نه انعطاف شرکت‌های کوچک و نه تخصص، تجربه و زبان تجاری شرکت‌های بزرگ را در اختیار دارند، تحت فشار زیادی خواهند بود.

دفاتر کوچک طراحی در کلانشهرها

دفاتر کوچک طراحی که می‌خواهند طراحی را در ابتدا قرار دهند و کیفیت کاری در حد معماران مشهور جهانی داشته باشند، به دلیل اینکه شهرت و تجربه لازم برای گرفتن پروژه‌های بزرگ و نوآورانه را ندارند و علاقه‌ای به طراحی‌های سطح پایین هم ندارند، بازار محدودی دارند و تقاضای کافی برایشان نخواهد بود.

4.شرکت‌ها و دفاتر معماری در سال 2025 چه تغییری خواهند داشت؟

مشاوران تخصصی

با پیچیده‌تر شدن ساختمان‌ها در آینده نزدیک مطالعات پیش طرح از دستور کار دفاتر معماری خارج می‌شود و دفاتر دیگری برای مطالعات تخصصی در حوزه‌های مرتبط با ساختمان تاسیس می‌شود. آزمایشگاهOrfield یک نمونه از این موسسات پژوهش‌محور است.

مهارت‌های تبلیغاتی در شرکت‌های طراحی‌محور

شرکت‌ معماری برای موفقیت در رقابت هر روز بیشتر وارد فضای تبلیغاتی می‌شوند و تلاش می‌کنند راه‌های نمایش و فروش مهارت‌ها و تخصص‌های خود را یاد بگیرند.

شبکه‌سازی در دفاتر معماری

با پیشرفت تکنولوژی و رواج فناوری BIM و یکپارچه شدن فرآیند طراحی تا اجرای ساختمان؛ شرکت‌های کوچک تلاش خواهند کرد برای همگامی با تکنولوژی‌های روز در کنار هم قرار بگیرند و یک دفتر بتواند بخشی از کار خود را به چند دفتر مورد اعتماد خود محول کند.

خانه های سنتی حومه شهرها همچنان ساخته می شوند و ممکن است همیشه این روند ادامه یابد اما بدون تردید گزینه خانه سازی استاندارد در آینده نخواهند بود. با تداوم رشد شهرها و تغییر سبک زندگی، خانه هایی که تصمیم می گیریم در آنها زندگی کنیم نیز تغییر خواهند کرد. در حقیقت، جریان طراحی خانه های آینده با معماری و ظاهری متفاوت و منحصر به فرد آغاز شده است. 

فران سیلوستره: در این زمینه خوش‌بین هستم. معماری به طور کامل در 10 الی 20 سال آینده، تغییر خواهد کرد. درک اینکه معماری چیست، به طور کامل تغییر خواهد کرد. آنچه که ما اکنون انجام می‌دهیم، در آینده قدیمی خواهد شد. رابطه مابین چشم‌انداز، محیط‌زیست و فناوری، دیدگاه ما را عوض خواهد کرد که ما شهروند نیستیم و آرگونات هستیم و باید جایی را که در آن هستیم، بهبود دهیم.

(مقاله از سایت های asemandazh, iran art) 

دیجیتال مارکتینگ در معماری و تعریف آن

هوش مصنوعی در معماری و تعریف آن

معماری و آینده نزدیک

معماری ,طراحی ,دفاتر ,کار ,دارند ,خواهند ,خود را ,دارند و ,در سطح ,را در ,دهند و

مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین ارسال ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

داستان هایی زیبا