در چندین آیه از قرآن کریم از تدبر در قرآن سخن گفته شده است(نظیر نساء، 82؛ ص، 29؛ محمد، 23). با بررسی مجموع آیات مربوط به تدبر در قرآن، میتوان گفت که اولویت، در تدبر در قرآن» است و نه در کتاب». این قرآن» است که زنده است، اما کتاب» چنین نیست و حرارت و حرکت ندارد. اوصاف روح، نور، بلاغ و بیان و. همه متعلق به قرآن است که خواندنی است و با گوش و قلب سر و کار دارد نه کتاب» که در اصل نقشی است بر کاغذ. تدبر در کتاب»، به فرض آنکه شدنی باشد و تحقق یابد، قطعاً پدید آورندهی آثار و برکات متعلق به قرآنیت قرآن» نمیباشد. آیهی مشهور: و إذا قریء القرآن فاستمعوا له وَ أنصتوا لعلکم ترحمون(الاعراف، 204)» بیانگر همین مطلب است که وقتی قرآن» قرائت شد و استماع گردید و این استماع همراه با انصات» که زمینهی تدبر است بود، آنگاه لعلکم ترحمون» را به دنبال دارد. ما باید بدانیم و باور کنیم که هر تغییری در این دستورالعمل و هر نوع کوتاهی که در اجرای این اصل، باعث خدشهدار شدن آن نتیجه خواهد بود.[1]
دیجیتال مارکتینگ در معماری و تعریف آن
تدبر ,قرآن ,قرآن» ,کتاب» ,گفته ,متعلق ,است که ,تدبر در ,در ایات ,که در ,باید در
درباره این سایت